RAKAN2:

Saturday, April 3, 2010

Hari Keluarga PPZ 2010

Seawal jam 7 pagi...saya dan keluarga sudah keluar menuju ke Bandar Tasik Selatan, Cheras. Tujuan kami ke sana untuk menghadiri sambutan hari keluarga PPZ 2010. Seperti biasa, ia dimulai jam 8.30 pagi dengan bersarapan bihun goreng, sandwich dan tea tarik. Cukup untuk membuatkan saya bertenaga seharian!

Seperti biasa, acara dibahagikan kepada beberapa kumpulan mengikut nama tasik yang ada di lembah kelang, antaranya Tasik Pemaisuri, Tasik Perdana, Tasik Titiwangsa dan sebagainya.
Saya lebih tertarik apabila tahun ini, pihak PPZ telah menyediakan dua orang kartunis untuk melakar wajah ahli2 keluarga PPZ. Saya adalah antara orang yang terawal dilakarkannya. Kami sempat bertukar-tukar pandangan tentang seni.
Dari tempat karikatur itu, saya dapat melihat kedua anak perempuan saya sedang beratur untuk mengambil pelbagai bentuk belon dari seorang lelaki cina yang agak berumur. Manakala, anak lelaki saya pula sibuk bermain dengan bola.
Sebelum makan tengahari, kedua anak perempuan saya memasuki pertandingan mewarna dan 'sand art'. Kak long lebih teliti di dalam mewarna. Lain pula halnya dengan kak ngah. Dia suka memasukkan kesemua warna mengikut kehendak hatinya. Bahagia jelas terpancar di wajah saya apabila kedua anak perempuan saya menang tempat pertama acara mewarna dan 'sand art'.
Ada seni rupanya mereka!
Sesudah makan tengahari di tempat VIP, kami bersiap sedia untuk meneruskan perjalanan ke Pantai Balok.
Kami menuju ke Balok dengan kereta yang sarat dengan hadiah-hadiah!

No comments:

Post a Comment