RAKAN2:

Monday, July 8, 2013

TRANSFORMASI FAREEDA

Duta FAREEDA menunjukkan contoh
FAREEDA Khadeeja. Sangat laris!
Disebabkan ada hal yang tidak dapat dielakkan, saya datang lewat ke butik ini. Saya dah maklum akan majlis pembukaan butik baharu. Lama juga, saya tidak hadir ke butik ini. Kali terakhir, sebelum satu transformasi besar-besaran ke atas butik ini dijalankan.

Kenapa saya katakan transformasi?

Semenjak saya mengenali jenama tudung ini, penjualan produk tudung ini dijalankan pada satu lot kedai di bahagian atas. Ketika itu, ruangannya tidaklah besar, cukup separuh bahagian untuk jualan dan separuh lagi pusat membuat tudungnya. 

Kemudian, lot ini diperluaskan dengan menganjur ke kanan kedai. Di sinilah, bermulanya, rentak FAREEDA yang tidak pernah putus sehingga ke hari ini. Ada studio kecil, surau, dapur dan juga 'kilang' yang menempatkan puluhan pekerja. Saya kira, walaupun tempat itu agak sempit, FAREEDA berkembang menjadi satu seni yang indah.

Ketika, saya mendengar desas-desus yang butik ini akan diperluaskan untuk memberi keselesaan buat pembeli, saya mengangguk seakan berkata, "Ya, sudah sampai masanya!"

Salah seorang pembeli, Cik Azura memilih
FAREEDA Reben terbaharu!
Selang beberapa hari sebelum Ramadhan 2013, FAREEDA secara rasminya memperkenalkan butik baharu kepada umum. Butik ini memberi fokus jualan pada lot kedai di bahagian bawah, manakala, bahagian atas untuk pembuatan produknya. Nyata, FAREEDA menitik beratkan keutamaan pencahayaan yang cukup dan ruang yang luas, untuk memberi keselesaan dalam memilih buat peminatnya. Ada juga dipamirkan tudung-tudung contoh pada bahagian-bahagian tertentu. Tindakan ini sangat bijak kerana pembeli sudah pasti tertanya-tanya apakah warna dan pilihan yang sedia ada.

Saya sempat bertemu pemilik butik ini dan beliau sangat berpuas hati dengan apa yang dimilikinya sekarang. Menurut beliau lagi, walaupun tudung 'fake' begitu banyak di pasaran, namun permintaan terhadap tudung FAREEDA semakin meninggi. "Mungkin dah rezeki saya, makin orang tiru... makin ALLAH beri lagi ilham dan rezeki. Alhamdulilah..."

Kepada mereka yang belum kenal, apa itu tudung FAREEDA, boleh berkunjung ke butik ini di Bandar Baru Bangi.

Salam daripada Merpati Putih! :)

1 comment: