RAKAN2:

Wednesday, February 5, 2014

Tun Dr M, Voice Of Asia!

Tun Dr M membelek nama yang tertera
di dalam buku tulisannya.

Sudah lebih 15 tahun saya mengahwini seseorang yang sangat 'down-to-earth'. Semenjak mengenalinya, saya tidak pernah melihat dia meninggi diri walaupun dia mengaut tempat 'dean list' setiap semester di universiti. Saya yang kembang semangkuk, sehingga ke hari ini!

Ketika, suami membawa bondanya bersiar2 di Putrajaya tempoh hari, salah satu tempat yang dilawati adalah ke pejabat rasmi Tun Dr M. Jauh di sudut hati saya, saya tahu maksud tersirat disebaliknya... Suami mahu bondanya berbangga punyai anak yang sudah sampai ke tahap ini. Walaupun duit senantiasa menjadi ukuran 'kecemerlangan', hakikatnya, nilai ringgit itu tidak boleh membeli kepingan gambar2 mahupun pengalaman yang berjaya dirakam suami sendiri. Tidak semua daripada kita memperolehi peluang sebegini.
Golden Signature

Sayalah orang yang terlalu gembira hinggakan nafas pun tidak sesempurna biasa apabila mendapat tahu, suami akan berjumpa dengan pemimpin hebat ini. Mungkin, pandangan politik kita berbeza tetapi kita harus sedar, beliau sememangnya sangat 'berilmu'!

Mungkin, saya belum diizinkan Allah untuk bertemu Tun... namun begitu cukuplah tanda mata ini sebagai kenangan. Allah hanya beri apa yang kita perlu dan bukannya apa yang kita pinta.

Akhirnya, impian saya untuk melihat tandatangan Tun di dalam buku 'A Dr In The House' tercapai jua... itupun selepas 3 tahun naskhah ini di dalam simpanan! 

No comments:

Post a Comment