RAKAN2:

Saturday, December 4, 2010

Memori 2010

Kepada semua yang dikasihi...

Tahun 2010 bakal menutup tirainya tidak berapa lama lagi. Tahun ini banyak meninggalkan kenangan pahit dan manis. Apa sahaja yang pahit itu biar saya simpan dalam hati. Pagi ini saya hanya mahu ceritakan yang manis-manis sahaja.

Tahun inilah saya mulai dengan membuat akuan facebook dan blog. Pada permulaannya, saya agak sukar untuk membiasakan diri berada di dalam kelompok ini. Namun, saya gagahi juga dan belajar banyak perkara baru di sini.

Permulaan tahun 2010 memang agak baik bagi saya. Saya dapat ke PBAKL di PWTC dan mengenali dengan orang-orang hebat. Saya dapat bersemuka dengan Dato' A Samad Said secara lebih dekat lagi. Keindahan itu tidak dapat digambarkan di sini.

Saya juga telah diberi peluang untuk menulis di dalam satu penerbitan yang besar. Saya cukup teruja kerana saya sendiri tidak tahu akan keupayaan diri sendiri di dalam bidang ini sehinggalah saya diyakini oleh sahabat-sahabat karib. Mereka banyak membantu dan mengatakan saya boleh melakukannya.

Seterusnya, saya memenangi pesta pantun PBAKL 2010. Siapa yang tidak gembira apabila diisytiharkan sebagai salah seorang pemenang di dalam pesta tersebut. Beratus-ratus pantun dihantar dan pantun saya diangkat sebagai salah satu pantun terbaik. Alhamdulilah.

Paling istimewa, apabila dapat menyerahkan manuskrip MIMPI ADIF tanggal 12.05.2010. Tarikh itu merupakan tarikh lahir arwah ayahanda. Cukup bermakna pada diri ini.

Bulan December 2010 tidak akan luput dari kenangan saya. Bulan ini menyaksikan novel MIMPI ADIF sudah berada di pasaran dan saya juga terpilih sebagai salah seorang pemenang minggu ke 6, Pencarian Model Fareeda Kosmo 2011. Bulan ini juga saya telah mula menjinakkan diri dengan manuskrip untuk genre lain.

Saya berdoa agar segala apa yang saya usahakan akan beroleh kejayaan. Apa sahaja yang saya cuba sampaikan di dalam setiap manuksrip akan diterima baik oleh semua.

Dikesempatan ini saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang telah memiliki novel MIMPI ADIF. Hanya ALLAH sahaja yang dapat membalas budi baik anda itu.

Marilah kita doakan agar tahun 2011 berupaya mengubah diri kita menjadi insan yang lebih cemerlang pada diri sendiri, keluarga dan masyarakat. Kikiskan perasaan iri hati, dengki dan segala sikap-sikap buruk. Ingatlah setiap apa yang kita tulis dipersoal oleh ALLAH di akhirat kelak. Oleh itu, tulislah yang baik-baik sahaja.

Selamat tinggal 2010 dan selamat datang 2011... kepada satu perubahan yang mematangkan fikiran. InsyaALLAH.

Salam sayang.

No comments:

Post a Comment