RAKAN2:

Monday, June 11, 2012

Gelora Di Beserah

Percutian kali ini sememangnya tidak dirancang. Saya lebih suka bercuti ke daerah Bagan Lalang kerana suasananya yang damai. Oleh kerana, ada majlis yang harus kami hadiri di kawasan Pantai Timur, suami mengambil peluang ini untuk berehat di sini.

Swiss Garden di Beserah tidak perlu diperkenalkan lagi. Hotel yang bertaraf lima bintang ini sememangnya menjadi pilihan kami sebelum kami mempunyai zuriat lagi. Kali ini, ia menawarkan potongan yang menarik jika anda membuat 'booking' melalui internet. Itu kata suami. Kata saya, ia agak mahal jika nak dibandingkan dengan hotel bersebelahannya.

Suatu sudut pandangan dari bilik kami.
Kesemua hotel di kawasan ini telah penuh. Oleh itu, rancanglah perjalanan anda sebelum datang ke sini terutamanya pada musim cuti sekolah. Anda tidak mahu berakhir dengan bermalam di dalam kereta! ^_^

Sebelum kami tiba di hotel ini, kami melewati suatu kawasan tanah lapang yang sedang dibangunkan oleh pihak pengurusan hotel. Hmmm... dua tahun lagi, siaplah... sebuah hotel bertaraf beberapa bintang milik Swiss Garden lagi!

Percutian yang sangat pendek ini tidak bermakna jika saya tidak membeli berbungkus-bungkus keropok untuk di bawa pulang. Pilihan saya, sudah tentulah di daerah Kemaman.

"Kepok habis, kak! Ada yang ini je. Ini pun mak saudara yang punya."

Huh... saya agak kecewa apabila kedai yang selalu menjadi tumpuan kami sudah kosong dengan keropok keping. Saya tak dapatlah merasa kesedapan keropok buatan keluarga ini. 0_o

"Kak datang esok ya. Kalau cuaca panas, adalah kepok."

Kalau sebaliknya? Saya pandang dia yang tersenyum manis. Tiada esok, nak hari ini juga! Saya seakan mahu menjerit.

Kami terpaksa singgah di beberapa kedai lain dan menyedari suatu kepelikan di sini.

"Kakak jual kepok Trengganu sekilo Rm15. Kalau kepok Kemaman sekilo RM23." Kata kakak yang sedang sibuk menimbang keropok keping miliknya. "Kepok Trengganu banyak tepung dik..." Tambah dia lagi.

Saya tertanya-tanya, adakah musim cuti sekolah harga keropok dibeza-bezakan atau sememangnya harganya sebegitu. Sebelum ini, kami tidak pernah tahu akan hal ini. Hmmm... Itu tugas suami untuk menjalankan siasatan. Dia mempunyai seorang rakan yang amat mahir di daerah ini. :D

Sekitar jam 9.30 pagi sebelum cuaca bertukar terik menjelang tengahari.
Jom kita nikmati suasana yang amat damai dan pantainya yang sangat landai di Hotel Swiss Garden. Sayang... lautnya bergelora ketika ini. Jangan lupa berkunjung ke sini.
Anda tentu terpesona dengan keramahan pekerjanya walaupun hidangannya tidaklah memenuhi citarasa saya. Mujurlah, ada penyelamat keadaan! Jus Mango yang begitu pekat dan bersari!
^_~

No comments:

Post a Comment