RAKAN2:

Monday, July 30, 2012

Sehelai Baju Menjalin Kasih

Program Sehelai Baju Pada 29/7/2012.
Bertempat : Rumah Jalinan Kasih, Batu 10 Cheras.
Apalah yang dibincangkan tu. ^^
Ini adalah kali ke dua, saya dan keluarga berpeluang mengikuti program Sehelai Baju pada tahun ini. Pada awalnya, saya berkira mahu memakai baju kurung moden berwarna merah, namun... saya menukar fikiran di saat-saat akhir. ^^ Saya tidak boleh menolak keinginan diri sendiri untuk menyarungkan baju tema tim ini; baju berona merah darah yang mempunyai sulaman nama sendiri! Sudah tentulah, saya pergunakan peluang ini dengan sebaik-baiknya.
Ini untuk adik!
Perjalanan untuk menjejaki rumah anak-anak yatim ini agak bersimpang siur... mujurlah ada teknologi yang boleh diharap. :) Alhamdulilah... majlis yang berjalan mendapat tajaan sepenuhnya daripada orang yang sangat pemurah. Kami yang datang tidak lupa membawa serba sedikit makanan. Yalah. Kata mentua, jangan bawa tangan kosong ketika berkunjung ke rumah kenalan. Paling tidak, sekilo gula. Buat pemanis, seperti orangnya yang sudah manis. :D

Banyak pengalaman baru yang saya 'timba' di sini. Mata saya juga tertarik untuk melihat gelagat kanak-kanak lelaki yang hampir sebaya dengan Ahmad. Saya sempat mengusik Ahmad untuk membawa anak ini pulang. Tiada pula jawapan daripada dia.
Bergambar. Saya di mana, ya? ;)
Saya berharap anak-anak saya akan mengutip pengalaman ini dan belajar sesuatu dari kunjungan kami ke sana. Ini adalah sesuatu yang perlu mereka lihat dan kaji dengan menggunakan akal yang telah diberikan oleh Allah itu. Saya pernah melalui perkara sebegini bersama arwah ayah dahulu... mungkin, keadaannya berbeza tetapi... maksudnya tetap sama.
Dan... saya masih tidak jemu untuk memerhati dan meneliti hingga ke hari ini.

No comments:

Post a Comment