RAKAN2:

Sunday, August 29, 2010

Sekitar Di Rumah Anak-Anak Yatim Rawang Dan Kuang

Alhamdulilah, akhirnya selesailah misi menghantar baju-baju kurung yang baru ke rumah anak-anak yatim di Bandar Country Homes, Rawang dan rumah Anak-Anak Yatim Damai di Kuang.
Majlis ini di bawah anjuran SEHELAI BAJU BUAT MENYAPU SI AIR MATA. Laman 'Fan Page' telah ditubuhkan di atas nama tersebut bagi melaksanakan impian, sepasang baju kurung baru buat seorang anak yatim.
Perjalanan yang bermula sekitar jam sepuluh pagi berakhir kira-kira jam tiga petang. Alhamdulilah syukur ke hadirat ALLAH kerana mengizinkan saya untuk turut serta setelah berkali-kali tergendala.
Turut serta, Kak Sophia (Penyelia), Neli dan ibunya.
Sekitar jam sebelas pagi, kami berada di rumah anak-anak yatim Baitul Fitrah. Memang jelas tergambar di ruang mata anak-anak yatim ini mengharapkan sepasang baju kurung buat mereka. Masing-masing bersabar menunggu giliran untuk mencuba baju baru itu.

Jika ada baju kurung yang tidak sepadan, mereka sanggup bertukar-tukar sesama sendiri. Tidak banyak masalah yang timbul di sini. Jika ada pun, berkenaan saiz baju-baju yang diterima tidak sepadan dengan bentuk badan. Al-maklumlah anak-anak yang kian membesar.


Lain pula halnya di rumah Anak-Anak Yatim Damai. Kami tiba tepat pada waktu zuhur dan tanpa melengahkan masa terus mengagihkan baju-baju baru ini kepada anak-anak yatim di situ.
Pengagihan ini di jalankan dengan pertolongan dan kerjasama daripada pelajar-pelajar dari UITM Puncak Alam. Mereka berada di situ untuk membuat kerja-kerja amal. Terima kasih diucapkan kepada pelajar-pelajar UITM yang membantu kami di ketika itu.

Lega rasanya apabila hampir kesemua baju-baju dapat diagihkan kepada sebahagian anak-anak yatim di Kuang ini.
Letih dan penat yang bercampur dengan pengisian yang amat bermakna buat saya sebagai seorang anak, ibu dan isteri. Siapa yang meminta untuk hidup sebagai yatim piatu. Tidak punyai ibu atau bapa di dunia ini. Meneruskan hidup dengan berbekalkan kasih sayang dan rahmat ALLAH.

Ramadhan yang penuh bermakna buat Si Merpati Putih. Illalliqaq!

No comments:

Post a Comment