RAKAN2:

Monday, February 20, 2012

Air Mata Terakhir Arwah Jora

Sajak ini saya tulis semasa terlihat gambar arwah Kak Jora di facebook. Gambar ini memberi impak yang besar kepada saya. Ada sesuatu yang cuba diceritakan beliau dan cerita itu terkubur bersamanya pada 19 Februari 2012.
Saya sempat menziarahi beliau ketika di ICU. Saya gosok lengannya yang sudah membengkak dengan tapak tangan saya. Saya kira suara saya sudah mati untuk memanggil namanya pada ketika itu. Saya cukup sebak melihat keadaan beliau. Hanya Allah sahaja yang tahu. Pada petang itu juga, beliau pergi mengadap Ilahi.
Semoga arwah tenang di 'sana'. Amin.
Saya kongsikan sajak yang pada perkiraan saya masih belum cukup 'matang'...

4 comments:

  1. :'(... i lost my yong brother 3 month ago.. Koma tanpa sedar dan terus pergi... sakit hati ini.. segalanya berlaku mengejut..

    ReplyDelete
  2. alfatihah.... turut terasa kesedihannya. salam dari liza, kawan kak T.

    ReplyDelete
  3. Terima kasih semua. Kita doakan arwah berada di tempat yang terbaik. InsyaAllah. Amin.

    ReplyDelete