RAKAN2:

Sunday, June 24, 2012

Sehari Di Gedung Telekung!


Alhamdulilah, akhirnya saya berpeluang mengunjungi gedung telekung ini setelah membuat beberapa temujanji sebelum ini. Perjalanan dari Ampang ke Shah Alam memakan masa selama sejam melalui Jalan Duke dan Lebuhraya Utara Selatan.

Tidak sukar untuk menjejaki kedai ini kerana ia terletak tidak jauh dari jalan besar dan juga berdekatan dengan kedai kain berjenama hebat. ;)

Gedung eksklusif ini terletak di tingkat satu dan kami terpaksa menapak menaiki anak tangganya. Sejurus tiba pada muka pintu utama, kami disambut oleh Cik Habibah, staf yang bertugas. Orangnya kurus dan berwajah manis. Dia sibuk menyusun dan melipat kain ela sewaktu kami tiba ke situ.

Ruang yang luas dan selesa
 Ruang di sini cukup luas dan selesa dengan penghawa dingin yang sangat nyaman. Mata kita pula dihidangkan dengan pelbagai corak dan paten telekung yang sangat cantik. Rambang mata dibuatnya!


Kak Ngah memakai saiz s.

Telekung-telekung ini diperbuat dari kain 'cotton' yang sangat lembut. Corak sulamannya ada yang mempunyai satu paten sahaja untuk satu telekung. Pelbagai warna boleh didapati di sini. Dari warna putih, pink berbunga kecil, kuning cair, ungu dan juga putih. Rangkaian telekung ini tidak dikhaskan untuk orang dewasa sahaja malah ada juga untuk kanak-kanak. Ia juga didatangkan dalam pelbagai saiz.



Telekung Eksklusif. :)


Kadar harga pula dari RM45 hingga RM500. RM500 untuk satu pasang telekung? Ya. Telekung ini sangat eksklusif. Sulamannya tebal dan hanya ada satu paten untuk satu keluaran. Jika anda membelinya, ia tidak akan sama dengan orang lain. Menarik bukan? Saya sempat bergaya dengan telekung eksklusif ini.

Menurut Cik Habibah, kain-kain ini diterima dari negara seberang. Gedung ini agak sibuk menjelang hujung minggu. Ada juga orang perseorangan yang mengambil telekung secara borong dari kedai ini.

Ada juga telekung khas untuk 'travelling' yang dimuatkan di dalam beg yang sangat kecil. Melihat dari saiz begnya yang kecil, saya fikir ia lebih sesuai untuk Kak Ngah. Namun sangkaan saya meleset. Saya dapati ia cukup ringan dan saiznya untuk orang dewasa!


Jika anda berpeluang untuk ke Seksyen 7, Shah Alam, jangan lupa untuk singgah ke gedung ini yang beroperasi setiap hari dari jam 11 pagi hingga 7 malam. Anda boleh juga 'add' Gedung Eksklusif Telekung di facebook.

Oh, ya. Pembayaran boleh dilakukan secara tunai dan kad kredit.

Ini alamat mereka ya. :)

Eh, terbaliklah pula! :P Layan sajalah... ~Sengeh~

3 comments: