RAKAN2:

Wednesday, April 14, 2010

Gempa Bumi Vs Pilihanraya Hulu Selangor

Hari ini saya dikejutkan dengan ramalan gempa bumi yang bermagnitud 6.9 di China. Semenjak kejadian gempa bumi di Chile, kita dikejutkan dengan ratusan gempa bumi yang bertali arus.
Apabila gempa bumi berlaku, kita akan berdepan dengan kehilangan. Suami akan kehilangan isteri. Anak akan terpisah dari ibunya. Kekasih akan meratapi kematian orang yang dicintainya. Malah, mereka akan hilang tempat berteduh!
Bumi seakan memberi kita amaran bahawa dia sudah lama. Dia sudah tua. Kiri dan kanannya sudah lemah. Dia semakin tidak berdaya.
Lain pula halnya di Hulu Selangor. Satu pilihanraya bakal diadakan pada 24hb April 2010. Pasti kemeriahan akan dapat kita rasai apabila poster-poster dan bendera-bendera dari parti-parti yang bertanding, megah berdiri di segenap penjuru Hulu Selangor. Semakin dekat dengan hari penamaan calon pada 16hb April 2010 dan 17hb April 2010, maka semakin riuh semangat dapat kita baca di laman-laman 'facebook', blogger, suratkhabar dan sebagainya.
Sesiapapun wakil yang diangkat dan dipilih oleh rakyat, itu adalah kuasa muktamad. Selamilah hati penduduk di kawasan yang terbabit, berilah apa yang mereka mahu dan bukan apa yang kita mahu!
Baik gempa bumi atau pilihanraya ini, keduanya mampu memberi impak kepada ruang litup dan keadaan di sekeliling mereka...
Dapatkah anda rasai 'gegaran'nya?

No comments:

Post a Comment