RAKAN2:

Tuesday, March 19, 2013

DoubleTree By Hilton "Syurga Makanan"


Winners Of Colours Of Sri Lanka Promotion Through Mingguan Wanita. 

Saya merupakan salah seorang pemenang dalam aktiviti Mingguan Wanita di facebook. Hadiah berupa voucher bufet dari DoubleTree By Hilton ini, adalah sangat tepat dan mengena kerana kami boleh meraikan ulang tahun kelahiran anak ke dua di sini.

Ia adalah hotel ternama yang terletak berdekatan dengan KLCC. Saya sama sekali tidak akan melepaskan peluang ini untuk mengenali dengan lebih dekat lagi, hotel yang bertaraf antarabangsa ini. Apa kata, jika saya mulai di Makan Kitchen. Sebuah restoran yang terletak di aras 11 dan menyajikan "Syurga Makanan" bagi semua.

Saat mencuba menu Sri Lanka. Sedap!
Semenjak awal lagi, saya sudah terpesona dengan susun atur dan hiasan di Makan Kitchen. Dekorasi yang tidak melampaui dan dihiasi dengan perabut kayu yang minima, cukup selesa buat pengunjung. Semua sajian pula diletakkan dalam tembikar yang berwarna hijau lumut. Cukup unik!

Bercerita tentang menu... saya boleh sesak nafas! Mana tidaknya, tidak terbilang banyaknya! Ada masakan cina, india, steamboat dan lain-lain. Itu belum termasuk, puding, kuih, kek dan buah-buahan. Jangan lupa, ais kacang dan ais krim pula "Eh, saya belum makan itu lagi!" Bila saya sedar, saya sudah kekenyangan... terlalu! Manakala, mulut pula tidak berupaya untuk dibuka lagi.
Saya kongsikan pencuci mulut yang diletakkan dalam bekas-bekas comel. Dari kiri, moose yang masam-masam sedikit, ceri kuning bersama puding susu yang sangat sedap dan sagu.

Kata anak sulung, "Ibu, juara makan!"

Saya pula beranggapan lain! Kita belum tentu mendapat pengalaman sebegini di masa akan datang. Oleh itu, pergunakan sebaik mungkin saat itu. :D

Dikesempatan ini saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua staf di Makan Kitchen. Mereka sangat ramah dan membuat kami rasa sangat dihargai! Terima kasih juga kepada DoubleTree By Hilton kerana sudi menaja bufet dan bergandingan dengan majalah hebat Mingguan Wanita. 
Chinese Buffet

Saya pernah menunggu berjam lamanya untuk satu hidangan. Apabila saya bandingkan DoubleTree By Hilton dan hotel tersebut... ia seumpama, langit dan bumi!

Seindah namanya, DoubleTree By Hilton nyata "Heavens place on earth!"

No comments:

Post a Comment