RAKAN2:

Saturday, March 16, 2013

Kelas Masakan Jepun

Chef sedang mengajar.
Kelas Masakan Jepun Bersama Ajinomoto
16/3/2013, 10.30am - 1.00 tengahari
Kari Jepun... lainnya dari kebiasaan.

Hari ini, saya mengutip pengalaman yang baharu.

Cubalah untuk memasak secara berkumpulan dan diawasi oleh chef selebriti terkenal. Sudah pasti ada garam, lada dan cili yang tertinggal. ;)

Saya tidak berfikir lama, untuk mendaftarkan diri ke program yang dianjurkan oleh Ajinomoto ini. Sementelaah ada chef merangkap novelis hebat Kak Ina Nordin, saya harus tidak lepaskan peluang ini. Sebelum ini, saya tidak pernah dapat turut serta dalam kelas masakan Kak Ina di Pesta Karangkraf dek tugas dan jadual yang bertembung pada waktu yang sama. Alhamdulilah... saya berjaya juga untuk melihat chef ini beraksi di depan mata sendiri.
Ini hasilnya!

Ajinomoto selaku penaja utama menyediakan ruang litup yang sangat selesa. Program secara percuma ini dihadiri oleh Umami Members dan juga orang luar. Peserta yang hadir diberi peluang untuk mencuba setiap resipi yang diajar oleh guru masakan. Sebagai orang baharu, saya lebih suka memerhati... :D Saya juga suka suasana positif sebegini dan berharap aktiviti sihat ini tidak berhenti di sini saja. 

Pengalaman ini pasti ada gunanya di kemudian hari!

No comments:

Post a Comment