RAKAN2:

Saturday, October 15, 2011

"Ibu, Mana Ipad?"

Oleh itulah... Allah menghadirkan anak lelaki yang terlalu taksub akan permainan pada komputer riba. Kecanggihan teknologi membolehkan dia mencari permainan ini dengan sendirinya pada laman sesawang. Baru berusia empat tahun... anda tidak perlu risau jika dia menggunakan komputer riba anda. Dia amat mahir! :D
Saya lebih suka jika dia mengeksploitasi dunia sebenar dari berada di hadapan komputer ini. Oleh sebab itulah, kami sengaja membiarkan komputer ini tidak mempunyai kuasa bateri. Mujurlah, dia tidak mengetahui yang komputer ini boleh dihidupkan dengan kuasa elektrik! Jika tidak...
Huh... anda bayangkanlah... anak lelaki saya boleh mengigau dan menyebut nama Ipad berkali-kali. Jika bangun dari tidurnya, perkataan yang pertama sekali disebutnya, "Ibu, mana Ipad?"
Agaknya, saya harus akur dunia saya dan dia ternyata berbeza. Jika 30 tahun yang lampau, saya tidak pernah termimpi yang komputer riba boleh menjadi sebesar buku tulis sekolah.
Siapalah yang boleh mengetahui masa hadapan... semuanya dalam bidang kuasa DIA.

No comments:

Post a Comment