RAKAN2:

Sunday, November 13, 2011

Bengkel Fikrah.Net & Karangkraf

Saya begitu teruja hendak menghadiri bengkel ini walaupun saya hanya mengetahuinya pada minit-minit yang terakhir.
Inilah bengkel yang paling besar pesertanya. Seramai 120 hadir untuk menuntut ilmu. Sudah tentu ada penulis di kalangan Karya Bestari hadir pada hari itu.
Nama-nama seperti Ustaz Akob disebut berulang-ulang kali. Saya hanya mampu tersenyum kerana dalam hati...
'Ustaz Akob ni rakan satu universiti...' Hehehe...
Bayarannya memang murah dan peserta juga dihidangkan dengan sajian pagi, tengahari dan petang. :D Makan, lagi! Yum...
Untuk makluman semua, peserta lelaki didapati memenuhi hampir 3/4 ruang di dalam auditorium ini. Siapa kata lelaki tidak berminat dalam penulisan? Atau mereka hadir untuk melihat Ustaz Zaha? :D Tak baik kan bersangka buruk. Mereka sudah tentu datang nak menuntut ilmu.

Ada sesuatu yang menarik perhatian saya pada hari tu. Tentulah si cilik ini.
Anak kecil ini begitu berani bersimpuh dan melihat kami yang 10 kali ganda besarnya daripada dia.
Kalaulah kita yang dewasa ini disuruh berada di hadapan, sudah tentu peluh dan menggigil. Seram sejuk!
Saya membawa pulang dua perkara dari bengkel ini.
Sang Helang dan... cintailah apa yang kita lakukan.

No comments:

Post a Comment