RAKAN2:

Tuesday, November 8, 2011

Korban Kasih

Sambutan Hari Raya Aidil Adha pada tahun ini disambut di dalam keadaan yang serba sederhana. Hanya yang berbeza apabila suami membuat ibadah 'korban' khas untuk saya.
"Abang tidak mahu masuk syurga sorang-sorang..."
Itulah jawapannya apabila saya bertanya kepada dia kenapa korban ini ditujukan untuk saya dan bukan untuk dia. Dia ada juga memaklumkan kepada saya yang dia sudah membuat korban pada tahun lepas.
Pada tahun ini, peruntukkannya untuk saya dan bondanya.

Tidakkah diri ini dicintai dan begitu disayangi oleh lelaki ini?

Ibadah korban ini telah dilakukan oleh orang yang sememangnya arif dan pakar di dalam bidang ini di Jitra. Lebih kurang jam 11 pagi, pada hari raya yang pertama, daging-daging korban ini diberikan kepada kami untuk diagihkan. Saya begitu teruja kerana sebelum ini tidak pernah cuba belajar untuk memotong dan mengagihkan daging tersebut.
Kata bonda, "Biar sama rata..."
Alhamdulilah... daging-daging ini disedekahkan kepada saudara mara dan orang-orang yang lebih memerlukan. Tiada pilih kasih. Saya lebih suka memberi kepada orang-orang tua. Saya sudah cukup senang jika dapat membahagiakan mereka...

No comments:

Post a Comment