RAKAN2:

Wednesday, March 14, 2012

Badanku Berwarna Merah!

Saya kerap juga mengalami allergi tetapi tidak seteruk dua hari yang lepas.
Ketika itu, saya berada di kampung dan kulit-kulit pada badan saya mulai merah-merah. Bab gatal memang termasuklah di dalam cerita ini. Sangat gatal! Lebih kurang kita terkena campak.


(Dalam gambar- Ubat dari klinik ke 3)

Saya sudah merasa pelik apabila bangun dari tidur kerana tidak boleh membuka kedua belah kelopak mata. Tanpa membuang masa, saya melihat wajah di cermin yang nyatanya mengejutkan saya. Wajah saya membengkak dua kali ganda dan badan saya dijelmai dengan tanda-tanda merah.
Serentak dengan itu, saya tidak dapat bernafas dengan sempurna. Saya sesak! Saya cuba bernafas melalui mulut pula.
"Allah! Allah"
Itu sahaja yang terlintas di minda saya. Mulut pula, tidak berhenti-henti memanggil nama suami. Jika saya tidak diberi peluang Allah untuk meneruskan hidup, biar saya mati di pangkuan bonda dan suami.
Bonda bertindak pantas. Beliau meramas daun sirih yang dicampur dengan sedikit air. Beliau tidak henti-henti membasuh kepala saya dengan air tersebut. Mulutnya juga tidak berhenti dari membaca sesuatu. Kurang jelas pada pendengaran saya.
Akhirnya, nafas saya semakin tersusun. Saya cuba untuk bangun dan berjalan. Namun, saya tidak berupaya melangkah. Kaki saya seakan lembik. Ke kiri kata saya, ke kanan perginya. Saya dipimpin suami untuk ke mana-mana sahaja.

Lebih kurang 30 minit, saya berlawan dengan keupayaan diri sendiri... semangat saya semakin pulih.

Ketika catatan ini ditulis, saya sudah menerima 'jap' dua hari berturut-turut. Menurut kata doktor, penyakit ini akan reda dalam masa seminggu. Doakan kesihatan saya pulih. Amin.

No comments:

Post a Comment