RAKAN2:

Tuesday, February 12, 2013

My Piza, O La La!


Bercuti memang seronok! Parahnya... nafsu kita akan terbuka seluas-luasnya apabila tiba bab makanan. Entah kenapa, perkara ini sering terjadi kepada saya... Anda?
Sebenarnya, saya telah senaraikan makanan yang saya akan jamah apabila tiba di kampung. Namun, perancangan ALLAH lain pula...

Ya. Cerita ini berkisar tentang gambar di sebelah. Piza, bukan makanan ruji Malaysia. :)

Sebetulnya, piza ini saya perolehi di suatu kawasan yang bernama Bertam, Kepala Batas, Pulau Pinang. Kedai piza ini diusahakan oleh seorang rakan suami yang bernama Abang Zul. Saya pun tidak mengjangkakan akan berjumpa dengan beliau dan pizanya... Hehehehe...
 
Keunikan piza ini terletak pada sos, roti dan juga harganya. Memandangkan ia diusahakan di kawasan luar bandar, harga yang ditawarkan amat berpatutan. Hinggakan... saya dan suami berkali-kali bertanya akan hal ini.
~Rujuk gambar di sebelah.
Menurut cerita Abang Zul, sos yang dipalitkan pada piza ini adalah resipi keluarga. Oh! Patutlah... saya 'mengadap' piza ini tanpa henti. :D Sangat sedap!

Abang Zul dan isterinya  telah mengusahakan kedai mereka setahun yang lalu. Kebanyakkan permintaan piza ini datangnya daripada pelajar kolej yang tinggal berdekatan dan juga mereka yang pernah mencuba piza ini. Tambah Abang Zul lagi, sekali cuba... pasti terpikat.

Mereka yang berdekatan dengan kawasan ini, bolehlah menelefon Abang Zul dan mendapatkan pizanya. Beliau akan menghantarnya terus ke rumah anda tanpa apa-apa cas.
Eh! Biar benar?

Namun begitu, Abang Zul akan juga melayan permintaan mereka yang berada di luar kawasan Bertam sekiranya, oder mereka melebihi 10 keping piza. Jika tidak, mereka haruslah mengambilnya sendiri di kedainya.

Abang Zul pernah  juga menerima tempahan 30 keping piza dari sebuah sekolah di sekitar Sungai Petani. Beliau bercadang untuk mengembangkan pizanya dengan lebih meluas lagi.
 
Terima kasih kepada Abang Zul kerana melayan kami dengan pizanya yang... O la la! Telefon sekarang untuk sekeping piza yang panas, lembut dan... sangat sedap!
 

No comments:

Post a Comment