RAKAN2:

Sunday, June 13, 2010

Prince Of Persia

Hari ini berkesempatan membawa kedua anak perempuan saya menonton filem aksi iaitu Prince Of Persia di Wangsa Walk. Filem ini adalah di dalam agenda saya setelah menyaksikan iklannya ketika menonton Alice In Wonderland beberapa bulan lepas.
Saya terpukau dengan daya imiginasinya yang tinggi dan juga pemandangannya yang luar biasa indah. Seakan kembali ke dunia lampau, saya telah tenggelam bersamanya. Ini dikuatkan lagi dengan kehadiran lelaki gagah dan cukup sempurna, Putera Dastan. Seketika, bagaikan saya yang melakonkan watak Puteri Tamina!
Jika perpisahan benar-benar berlaku di antara Putera Dastan dan Puteri Tamina, kemungkinan besar penonton akan pulang dengan perasaan hampa. Namun, cerita ini melahirkan saat 'happy ending' di pengakhirannya.
Pasti, semua penonton tersenyum lebar akan itu!
Saya katakan di sini, saya cukup berpuas hati kerana dihidangkan dengan suatu cerita luar dari kotak imiginasi manusia.
Saya pasti tidak akan menolak untuk menontonnya buat kali ke dua!
Sememangnya saya mengimpikan seseorang yang berwatakan seperti Putera Dastan di dalam hidup ini. Baru dunia kita aman, bukan?!

No comments:

Post a Comment