RAKAN2:

Thursday, June 24, 2010

Sambutan Hari Lahirku

Tiada yang cukup indah dan bahagia, jika dikelilingi oleh orang-orang yang bermakna di dalam hati kita. Begitulah juga saya!
Baru-baru ini, satu sambutan yang cukup sederhana telah diadakan pada 16 Jun 2010 di Kuala Perlis. Sambutan itu diadakan sempena hari lahir saya yang mengjangkau lebih dari 30 tahun!
Kami bertolak dari kampung halaman sekitar jam 5 petang sesudah bersolat Asar. Melalui Lebuhraya Utara Selatan dan kemudiannya membelok masuk ke Lebuhraya Sintok-UUM dengan niat menuju ke Kuala Perlis.
Di sepanjang perjalanan, hujan yang sangat lebat turun disertai dengan kabus yang sangat tebal. Pemandangan yang tertutup dek hujan itu, menyekat penglihatan dari menikmati panorama sawah padi di sekitar Arau, Bukit Papan dan Titi Serong.
Restoran yang berada di tepian pantai dan berdekatan dengan Hotel Barasmana, menjadi pelengkap sambutan ini. Sambutan ini turut juga disertai dengan bonda tersayang dan juga kekanda saya. Tidak tergambar perasaan di ketika itu kerana setelah sekian kalinya, barulah dapat menyambutnya dengan orang yang pernah melahirkan saya suatu ketika dahulu!
Lewat petang itu dengan berlaukan Ikan Gerok Bakar, Kerang Bakar, Sotong Celup Tepung, Tomyam Campur, Sup Sayur, Ketam Goreng Bercili berserta ulam-ulaman melengkapkan hari saya! Penuh dua meja dibuatnya!
Cukup puas hati melihat bonda menjamah ikan bakar kerana beliau tidak sihat baru-baru ini.
Jika anda berkeinginan untuk ke sini, anda boleh mengambil jalan menghala ke Kuala Perlis. Jalan yang bersebelahan dengan laut ini memang cukup indah panoramanya. Deretan kedai-kedai makan yang banyak pasti tidak terpilih buat anda yang hadir ke daerah itu.
Kami senantiasa menjadikan kawasan ini 'lawatan wajib' jika pulang ke kampung halaman. Hayatilah keindahannya sebelum tempat ini dimusnahkan dek pembangunan.

No comments:

Post a Comment