RAKAN2:

Tuesday, January 3, 2012

Ahmad, Jom Ke Sekolah!

Ini gambar saya dan abang... juga beberapa orang guru dan arwah ayah (Berdiri paling kiri).

Ketika ini, saya berumur 5 tahun. Gambar ini cukup lama dan amat bermakna. Kami bergambar di hadapan bangunan sekolah yang baru sahaja siap didirikan, Sekolah Kebangsaan Kepala Batu. Saya kira nama sekolah ini sudah bertukar sekarang.
Saya tidak pernah ke tadika. Gambar di atas buktinya!
Hari ini... Ahmad, anak saya yang bongsu memasuki alam tadika. Saya begitu teruja dan resah. Dapatkah dia bergaul mesra dengan kawan-kawannya yang baru? Adakah dia akan mendengar kata gurunya? Gambar di atas membuktikan, dia berjaya melaksanakan tugas baru ini tanpa... saya. *_*
Agaknya apa yang difikirkan anak saya di ketika ini? "Ibu, di mana kamu?" *_*
Mudah-mudahan, pengalaman baru ini akan mematangkan dia untuk memasuki alam persekolahan dan seterusnya menjadi insan yang berilmu. Amin.

Ingat pesan guru, ya anakku. <3

No comments:

Post a Comment