RAKAN2:

Monday, January 9, 2012

Kau Di Dalam Emosi?

Saya kira semua penulis berupaya mengawal emosinya dengan bagus. Emosi hanya dicurahkan pada helaian kertas yang berupa sebuah manuskrip. Kan lebih bernilai begitu?
Saya kira kawalan emosi ini tidak datang sehari dua. Ia datang secara berperingkat-peringkat terutamanya ketika kita berhadapan dengan sebarang masalah. Sedikit demi sedikit, kita mendidik hati untuk bersabar. Kan itu lebih bagus?
Semua orang akan berhadapan dengan tekanan. Jadi kawallah emosi anda. Ia menunjukkan siapa anda di mata semua orang. Untuk itu, saya harus berterima kasih kepada Allah kerana menghadirkan seorang 'guru' yang mengajar saya secara tidak langsung akan hal ini.
Ada masanya, saya akan terbabas juga tetapi... saya akan pastikan ia di dalam keadaan minima dan terkawal. Hehehe...

Anda beremosi? Gambar di atas sekadar hiasan sahaja.

Ini kelebihan semua penulis. Mereka berupaya menulis dan membuai pembaca dalam emosi yang berbeza-beza. :D

No comments:

Post a Comment