RAKAN2:

Friday, January 20, 2012

Limau Paling Manis.

Pada kebiasaannya, sebiji buah limau di atas sama dan serupa seperti buah-buah limau yang lain. Tetapi... cerita ini menjadikan ia buah limau yang paling manis bagi saya.
Seperti biasa, saya menjemput Ahmad dari tadika tepat jam 12 tengahari. Dari jauh, dia sudah tersenyum lebar.
"I've got something for you!" Jerit Ahmad berdiri di dalam barisan.
Mata saya terpandang sekotak buah limau yang diagih-agihkan oleh guru tadikanya. Dalam hati saya berkata, anak saya ini tidak makan sebarang buah. Sudah tentu dia tidak akan menghampiri kotak tersebut.
Namun, sebaliknya yang berlaku. Ahmad memberi saya sebiji buah limau.
"For ibu."
Hati saya cukup tersentuh.
'Sebiji buah limau untuk ibu daripada anakku, Ahmad.'
Inilah buah limau yang paling manis. :)

No comments:

Post a Comment