RAKAN2:

Sunday, May 27, 2012

Selamat Pengantin Baru, Rosie!

Rosie dan suaminya. Kek tu sangat cantik!
Majlis perkahwinan berlangsung di kawasan perumahan Batu Kapar pada 27hb Mei, 2012.

Jika saya ikutkan kata hati, mahu sahaja saya duduk di rumah melayan rasa malas ini. Mana tidaknya, dua hari berturut-turut, saya berperang dengan cirit-birit dan muntah-muntah. Sementelah pula ada kerja 'adhoc' yang perlu saya selesaikan dalam jangka masa yang amat pendek. Penat dan letih hanya Allah sahaja yang tahu.

Namun, ada hati yang perlu saya jaga. Pasangan pengantin yang baru mendirikan rumah tangga ini sudah banyak membantu saya. Dia sanggup bersusah payah untuk hadir apabila saya memerlukan pertolongan. Dia ada di situ. Lalu... saya tolak 'sakit' ini ke tepi. Saya gagahkan diri ke majlis yang meriah dan indah ini.

Makanan yang terhidang cukup mewah. Ayam golek, dalca, ayam masak merah, masakan jawa, cendol, aneka kuih dan pelbagai juadah ada ketika itu. 

Setibanya saya di majlis itu, saya terus mendapatkan Rosie. Saya lambai lalu dia membalas dengan senyuman. Cukuplah dia tahu, saya sudah sampai di situ. Ia amat penting walaupun... saya tidak boleh menjamah sedikit pun makanan. Kesakitan itu ada dan saya sembunyikan di sebalik tirai ketawa.

Sekali sekala melayan adik-adik bergambar. :)
~Lensa Ayid~
Saya mengambil sekeping dua gambar buat kenangan peribadi kami. Saya doakan pasangan ini bahagia hingga ke syurga Allah. Aamiin. Terima kasih kerana anda cukup ringan tulang untuk membantu saya sedikit masa dulu! Saya cukup hargainya!
Sebagai balasan... "Eh, dah buka hadiah ke belum?" ~Sengeh~


No comments:

Post a Comment