RAKAN2:

Wednesday, February 24, 2010

Mampukah...

Redup pagi ini...saya teringatkan zaman persekolahan. Saya tidak pernah ke tadika! Saya menjejakkan kaki ke sekolah seusia 5 tahun. Kemudian, saya terpaksa bertukar-tukar sekolah rendah sebanyak 4 kali kerana mengikut ayahanda. Banyak pengalaman yang saya perolehi. Satu persamaan yang amat ketara diantara sekolah2 ini adalah SEMANGAT. Bagaimana saya lihat semangat anak2 kampung berusaha untuk berjaya walaupun kurang asas kemudahan. Saya juga lihat bagaimana gigihnya ayahanda berusaha demi anak didiknya.
Kini, 30 tahun sudah berlalu, saya rasa semuanya sudah berubah. Anak saya mungkin tidak akan melalui pengalaman seperti saya. Diberi kemudahan yang lengkap, mampukah dia untuk melaksanakan tanggungjawabnya? Mampukah dia memiliki salsiah yang hebat? Mampukah dia berjaya?...Saya hanya mampu berdoa...

No comments:

Post a Comment