RAKAN2:

Sunday, February 28, 2010

Sekadar Pandangan

Pagi ini, saya masih tercari2 idea untuk diletakkan di dalam blog ini. Kali ini saya terpanggil untuk menulis rentetan peristiwa yang menyayat dan mencarik hati rakyat Malaysia.
Kisah tentang Syafiah Humairah Sahari, 3 tahun yang telah pulang ke rahmatullah kerana di dera berterusan. Ketika menulis titipan ini, gambar Syafiah dikafankan di Mingguan Malaysia menjadi inspirasi hamba. Syafiah adalah salah seorang dari ribuan kanak2 yang di dera. Kisahnya telah mendapat tempat di dada2 akhbar Malaysia. Saya yakin masih ada lagi kes penderaan yang tidak diketengahkan melibatkan kanak-kanak khasnya.
Saya masih ingat sewaktu ketika dulu, kesusahan saya melalui proses mengandung dan melahirkan anak2 saya. Saya kerap di masukkan ke hospital. Semua proses ini saya lalui dengan sabar dan sentiasa mendoakan anak yang dikandung cukup sifat dan menjadi orang yang berguna di mata masyarakat. Itu cerita saya.
Kadang2 saya kasihan melihat kawan2 saya berusaha untuk mempunyai seorang zuriat. Mereka tidak jemu berusaha. Namun Allah jua empunya cerita. Mereka pasrah dan berdoa. Saya pasti mereka akan sedih membaca cerita tentang kanak-kanak ini.
Buat ibu,mak,mama,mami,amma,ma...marilah kembalikan naluri keibuan di hati2 anda. Jadikan cerita ini sebagai suatu sempadan. Bagi saya, apalah HEBATNYA MANUSIA ITU JIKA CERITA KEBURUKKANNYA TERPAPAR DI DADA2 AKHBAR!

No comments:

Post a Comment