RAKAN2:

Monday, March 8, 2010

Akulah Si Tilikum, Ikan Paus Pembunuh-Dengarlah Rintihanku

Akulah Si Tilikum, ikan paus pembunuh. Aku telah membunuh dua jurulatih peribadiku.Mereka menggelar aku pembunuh.Kejamkah aku? Salah aku? Mengapa aku?
Duniaku sudah berubah semenjak mereka meragut aku dari ibubapaku. Ditempat yang segalanya indah buat mereka, tidak pada aku! Aku 'disiksa' disini!
Pernahkah mereka cuba untuk mengerti perasaanku? Dipenjarakan di dalam mahligai buatan manusia! Saban hari aku merintih. Adakah mereka mendengarnya? Jiwaku menangis, adakah mereka cuba damaikannya? Hatiku sebak dan pilu, adakah mereka cuba merawatnya?
Memang benar aku telah menjadi pembunuh. Aku menjadi pembunuh kerana menuntut hak aku.
Aku ingin bebas. Ya bebaskan aku ke laut atau bunuh sahaja diriku!

1 comment:

  1. dipenjara bukan fitrah manusia
    tapi kenapa dipenjara - tentu ada asas....
    kaedah nya sama.....

    ReplyDelete