RAKAN2:

Monday, March 15, 2010

Tahniah! Tahniah! Tahniah!

Tahniah! Tahniah! Tahniah!
Sekalung tahniah buat Dato' Chong Wei dan Dato' Misbun Sidek.
Semalam, menerusi kaca televisyen, saya lihat wajah Dato' Misbun tersenyum puas. Dia boleh mendabik dadanya sekarang. Walaupun dia tidak pernah menjuarai All England tetapi berjaya membawa 2 orang anak didiknya memegang tropi All England.
Saya ingin bertanya padanya, "Adakah dato' terkenangkan arwah Dato Sidek? Saya pasti dia amat berbangga dengan dato'. Saya bangga! Rakyat Malaysia pasti bangga juga!"
Soalan saya buat Dato' Chong Wei, "Seterusnya apa impian dato'?"
Dia pasti menunjukkan pada saya senarai panjang yang sudah menantinya.
Syabas buat mereka! Saya doakan Dato' Chong Wei berjaya mengharungi latihan ala-ala tentera dari sifunya itu.
Peluh lekit yang meleleh di muka Chong Wei semalam, sudah terbayar!

No comments:

Post a Comment