RAKAN2:

Sunday, March 14, 2010

Semangat Chong Wei

Malam ini tepat jam 9 malam, semua mata rakyat Malaysia akan tertumpu di hadapan televisyen untuk menyaksikan siaran langsung pertandingan akhir All England diantara Chong Wei(Malaysia) dan Kenichi Tago(Jepun).
Layaklah kiranya saya katakan disini, Chong Wei memang patut berada di takhtanya sekarang. Pengorbanan yang dia telah curahkan, tidak mampu kita bayangkan. Dia sanggup ketepikan cinta, keluarga dan masa hanya untuk menjulang nama Malaysia dipersada dunia.
Sahabat bayangkanlah...sewaktu kita nyenyak dibuai mimpi, dia sudah dibahu jalanan berlari atau berjogging. Ketika kita sedang bergelak ketawa bersama keluarga, dia berhempas pulas mengejar bola tangkis di kiri kanan penjuru gelanggang. Adakah kita bersamanya, ketika dia 'jatuh' atau 'terluka' meratapi kekalahannya?
Saya mungkin tidak segagahnya untuk berlari. Saya juga tidak mampu menghayunkan badan ke udara dan membalas pukulan lawan setangkasnya.
Saya cuma berharap semangat Chong Wei akan berada di dalam diri saya!
Apa pun keputusannya malam ini Dato' Chong Wei, saya terima. Semoga Dato' senantiasa maju ke hadapan dan tidak dibayangi dengan kemewahan semata2...Chong Wei Boleh!

No comments:

Post a Comment