RAKAN2:

Saturday, March 20, 2010

Alice In Wonderland

"Difficult...but not impossible" kata2 Hatter, seorang pembuat topi, kepada Alice.
Hari ini saya berpeluang meluangkan masa bersama keluarga tercinta menonton filem 'Alice In Wonderland' arahan Tim Burton.
Mia memang cemerlang dalam menghidupkan watak Alice manakala watak Hatter yang dipegang oleh Jonny Deep seakan tidak cukup lemak dan manisnya. Saya merasakan jika dikembangkan watak beliau, mungkin jalan cerita ini akan lebih menarik. Seperti biasa, lakonan Helena tidak pernah mengecewakan. Dia diberi peranan melakonkan watak sebagai Red Queen, seorang pemaisuri yang mempunyai kepala besar berbentuk bawang dan berambut kerinting.
Jika anda pernah membaca buku cerita ini, anda mungkin mendapati filem ini seakan mengambil suku atau sebahagian cerita dari karya asal. Walaubagaimanapun, filem ini mempunyai tarikannya yang tersendiri terutama dari segi pengolahan ceritanya. Jika anda suka berimiginasi, inilah filem yang patut anda tonton!
Benarkanlah diri anda sejenak berada di dalam dunia fantasi dan khalayan. Bagi saya, tidak salah bermimpi...mimpilah sesuatu yang indah.
Selamat kembali ke dunia kanak-kanak!

No comments:

Post a Comment