RAKAN2:

Saturday, March 6, 2010

Wahai ayahanda...

Suatu ketika dahulu, saya pernah membuat ayahanda risau. Ketika itu, saya masih remaja. Kesalahan saya hanyalah tidak memberitahu ayahanda kenapa saya terlewat...
Imbasan itu datang kembali. Ketika rakan2 sibuk makan bertih jagung goreng dan menonton filem Riang Tirana, hati saya gundah. Saya seakan menantikan bilakah wayang ini akan tamat.
Saya lihat ayahanda tunggu diperhentian bas. Setiba saya di rumah, ayahanda mempersoalkan kewibawaan saya. Bagi ayahanda saya pulang cukup lambat, jam 8 malam! Saya mempertahankan kebenaran saya. Saya benar ayahanda, kata saya berkali-kali. Ayahanda tidak percaya.
Ketahuilah ayahanda...anakmu ini adalah insan yang paling setia. Jika benar kata ayahanda, maka benarlah bagi anakanda. Jika ayahanda kata hitam, maka hitamlah bagi anakanda. Nah, bukankah sekarang sudah terbukti!

No comments:

Post a Comment